Shunyam Visual Arts
visual arts
De manier waarop zij schildert heeft veel te maken met hoe zij zichzelf heeft ontwikkeld en nog steeds in ontwikkeling is. Voorheen werkte zij met een Willink-achtige precisie. Het moest altijd beter; streven naar perfectie. Maar 'De Grote Onvrede' bleef hameren met de vraag 'ben ik nu mijn geld aan het verdienen of ben ik aan het doen wat ik voel?'
Door een rigoureuze stijl-omwenteling kreeg zij in het begin nogal wat kritiek welke echter zeer snel plaats maakte voor enthousiasme. Shunyam: Je moet niet voor mijn schilderijen staan en denken waarom heeft dat ene schaap wel een oog en het andere niet, en waarom is de lucht roze etc., dat kritische stuk moet je achter je laten en de schilderijen ervaren zoals ze zijn.
Haar schilderijen zijn verre van oppervlakkig, want om tot die ogenschijnlijke oppervlakkigheid te komen heeft zij alles moeten afleren wat zij haarzelf in de voorafgaande vijfendertig jaar had aangeleerd. Shunyam: De essentie van mijn leven is bewustwording. Zoeken naar jezelf en voorbij je zelf. Met mijn schilderijen heb ik de essentie gevonden. Die ongecompliceerde overvloed, al die kleuren in de regenboog, die dansende varkens en koeien, dat ben ik, zo voel ik mij. Ik voel mij als een modern engeltje uit de film van Peter Pan die met haar stafje rondloopt en licht rondslingert in de vorm van vrolijke en humoristische schilderijen.
En in dat voortdurende proces mogen wij met Shunyam meegenieten.
Website: http://www.shunyam.com
Contact: info@shunyam.nl
Adres: Haagweg 4d3-4
Klik op het plaatje om de plattegrond van de begane grond te openen.

Random Artist
portret schilderen
Casper Faassen is een jong aanstormend talent in de Nederlandse kunstwereld. Hij wordt geboren op 23 december 1975 te Leidschendam. Casper Faassen groeit op in Leiden. Daar ontwikkelt hij al vroeg zijn fascinatie en bewondering voor de grote meesters en zijn passie voor het “creëren”. Op zijn kinderkamer schildert hij tot verbazing van zijn ouders de Nachtwacht van de “Leidenaar” Rembrandt op de muur. Dagelijkse belevenissen vertaalt Casper in kasten vol striptekeningen, schetsen en schilderijen. In deze periode echter altijd doordrenkt met een vleug “realisme”. Werk uit zijn jonge jaren laat nog zijn onbegrip zien voor het abstracte, maar zijn nieuwsgierigheid naar kunst en zijn ambitie om te creëren zijn tot op de dag van vandaag nog steeds de drijvers van zijn werk.
